lørdag 17. desember 2011

Endelig på tomten igjen!

OK, riktignok er det bare en uke til jul, men jeg måtte innom bloggen en tur.
Nå er jo mange av julekortene sendt ut, med bloggadressen, så jeg må jo oppdatere. (Host, host.)
Det var bare så utrolig gøy å se alt som har skjedd på de to siste ukene!

 Plutselug står det noe her, og man kan se hva det skal bli ! (Eller - ligner jo litt på en låve. Men det blir et hus altså. Regner jeg med.) 
Mannen har selvfølgelig gitt rapporter, men det er noe helt annet å så med egne øyne. 
Takstolene er på plass, da får man jo litt inntrykk av størrelsen... 
Og såkjekt å gå inni og se på romstørrelsen! Noen aha- opplevelser blir det jo, jeg må antakelig finne en ny plass til det fremtidige pianoet.

2. etg - jeg turde ikke gå helt opp stigen. Ikke så lett i kjole, heller!
Svigermor og svigerfar var med, de har heller ikke sett prosjetet på et par uker. Så utrolig gøy å kunne fortelle: HER kommer kjøkkenbenken, her skal vaskemaskinen stå, her vil vi ha spisebordet...
Det blir utrolig mye mer lagringsplass i dette huset enn der vi bor nå! (Det skal det jo heller ikke så meget til...) Jeg tegnet om planløsingen i 2. etg  for å få mest mulig lagringsplass.
På hovedsoverommet  blir det et eget kleskott - litt for lite til å kalles walk- in garderobe, men det blir i hvert fall skyvedør inn! Guttene sine rom blir litt mindre enn opprinnelig tegnet, jeg har tatt noen kvadratmeter og laget et kott til hvert rom. Synes 11 m2 er stort nok til soverom, er nesten dobbelt så stort som mitt barnerom likevel! Dessuten skal de bare sove der. Jeg er vel nokså utypisk , vil heller se ha dem i oppholdsrommene enn at de sitter på egne rom. 
Hvis noen vil sitte for seg selv og ikke finner plass i en av stuene, kan de jo gå på det 15 kvadratmeter store vaskerommet...  

A- takstoler på loftet, god lagringsplass her  - 12 m langt!

Loftet blir stort og godt, nesten glad for at det blir stige opp og ikke trapp, det hindrer meg i å spare på alt mulig ræl!

Det blir et halvtak over inngangen, skal godsnakke med snekkerne for å få litt "snickareglädje" her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar