lørdag 21. januar 2012

Vår i luften - eller...

Lillebror og jeg var en tur i Asker i dag - målet var en togtur 
(mm, lykken er ikke et sted, men reisen i seg selv) til lekebutikk og kafé med is på menyen. 
Var jo ikke det beste været, men jeg kan akseptere at ikke alle veier er brøytet på formiddagen. (Klokken 16, derimot...)

Vi fant is på Trekanten- senteret, der har de også en blomsterbutikk der man får kjøpt Fair Trad- roser.
Og i den blomsterbutikken var det vår!
Primulaen, som jeg synes hører til senvinter/ tidlig vår, ikke jul, var allerede på salg, i en litt bortgjemt hylle.
På bordet var det vakre potter med perleblomst, påskeliljer, - og lysende blå Campanula!
Altså, ikke at jeg ikke gleder meg til våren, men med 20- 30 cm nysnø ute ble det litt feil!
For hva skal vi pynte med i mars- april da? 
Dessuten, mini- påskeliljene skal stå på terrassen. 
Og der er det 30 cm snø.


Vi fikk en strevsom tur hjem fra toget - Lillebror dro buffen helt opp til pannen for å slippe unna snoen, og jeg måtte dra vognen siden det nesten ikke var måkt.
Gjett hva vi hørte da vi vel var hjemme og inne i varmen?
Jepp. 

Brøytebilen...


2 kommentarer:

  1. Jeg dro ut klokka 14 på lørdag, og da var det ikke brøytet hverken på hovedveien, Katrineåsen eller Gleinåsen. Og ikke var det kjørt opp løyper i Kjekstadmarka heller. Vi gikk diagonal NED Trangeberga..
    Når det gjelder blomsterbutikkene, så tror jeg de har satset alt på "lite snø og tidlig vår-kortet"- helbom!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble vel heller tidlig snø og lite vår...

      Slett