fredag 3. februar 2012

Verbena, antar jeg






Anne på Moseplassen har utlyst en fargesprakende blomsterkonkurrans! 
Desverre gikk jeg glipp av ROSA- runden, men jeg hiver meg på. Får ikke mer moro enn den du kjøper selv, osv.

Ikke lett å plukke ut en blå blomst, pussig nok var det den fargen (og blålilla) som gikk igjen i billedsamlingen min. Dett er jo så mange vakre; høyreiste riddersporer, Veronica i forskjellige utgaver, Afrikas blå lilje i fantstiske samplantinger, en Iris fanget i lav sol - de fantastiske tegningene kommer så godt frem ! 
Valget falt til slutt på denne mer hverdagslige. Ikke hverken stor eller prangende, denne, men se, så mange nyanser den egentlig har, når du kommer tett innpå.
Jeg fant den i min yndlingspark, Trädgårdsforeningen i Göteborg.
Humlen liker den også, kan du se, og vi skal jo være snill med humlene! 

(Jeg må nok legge ut et rosa bilde en dag allikevel for jeg fant en PERFEKT rose samme sted som jeg fant denne...) 

6 kommentarer:

  1. Humlene må vi ta vare på, for de utrydningstruet! Mye som er årsaken til dette, men da må vi i alle fall sørge for å ha planter i hagen som biene/humlene elsker!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Jeg er veldig glad i humler, bortsett fra den som la seg til å sove i skoen min en gang...
      Hagen vår er full av oregano som selvsår seg, det er veldig poppis for insektene!

      Slett
  2. Vakkert bidrag. :)

    Lykke til i konkurransen fra Huldra. :)

    SvarSlett
  3. Jeg tror nok at du har rett, det ser ut som en verbena.
    så flott bedet var med kantingen av sukulenter.

    Koselig at du vil være med på konkurrance :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Må jo det, når du inviterer!
      Det var jo en skikkelig god ide, å få inn litt farger i februar!

      Slett